مشاهده ویدیو راهنمای خیرات نان از سایت
اخبار استان کرمان

آغازجشنواره ملی نان در کرمان

دومین جشنواره ملی نان با حضور ۲۵۰ غرفه از ۲۷ استان و ۱۵ شهرستان در کرمان، عصر امروز در بوستان مادر شهر کرمان آغاز به کار کرد.
استاندار کرمان در آیین آغازبه کار جشنواره ملی نان در جمع خبرنگاران گفت: جشنواره نان ۴۵۰ مهمان دارد و به معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان کمک می‌کند.

فداکار افزود: پخت نان فرصت بی نظیری برای خانواده‌ها است تا به اینجا بیایند و تنوع نان کشور و ساختار زندگی عشایری را ببینند.

وی تصریح کرد: بازدید از جشنواره نان در کرمان علاوه بر جنبه‌های تفریحی و سرگرمی، مربوط به ذائقه و قوت غالب مردم است و بیش از ۱۳ هزار تن تولید و مصرف نان ماست و این حوزه بخشی بزرگی از اقتصاد کشاورزی را درگیر کرده است.

فداکار از پیگیری ثبت ملی جشنواره نان و همچنین باقی ماندن دبیرخانه در کرمان خبر داد و بیان داشت: این جشنواره ۲ سال است که در کرمان برگزار شده و بسیاری از استان‌ها به کرمان آمدند که خود مُبلغی برای این جشنواره شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان هم گفت: کرمان در حوزه میراث فرهنگی ناملموس ۱۴۰ اثر ثبت ملی دارد که ۴۰ مورد از آنها گونه‌های مختلف خوراک و تغذیه و ۶ مورد مربوط به بخش نان و روش‌های پخت آن است.

سعید شاهرخی افزود: تنوع خوراک و تغذیه یکی از عناصر فرهنگی استان کرمان محسوب می‌شود و تنوع نان یکی از داده‌ها در پراکندگی و گستردگی استان در حوزه اقوام مختلف و زیست بوم است و ما در بخش‌های مختلف آیینی نان‌های مختلفی داریم.

دومین جشنواره ملی نان کامل از امروز ۲۴ مهر با حضور تولیدکنندگان هنرمند ۲۷ استان در بوستان مادر کرمان برپا شده و تا ۲۷ مهر از ساعت ۱۵ تا ۲۱ پذیرای بازدیدکنندگان است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا