مشاهده ویدیو راهنمای خیرات نان از سایت
اخبار استان زنجان

تمهیدات لازم برای پخت نان واحدهای نانوایی در دهه اول محرم در زنجان

به گزارش خبرگزاری مهر، ولی الله زمانی گفت: تمهیدات لازم برای پخت نان واحدهای نانوایی از قبیل لواش، بربری و سنگک سطح شهر زنجان در مسیرهای منتهی به دسته‌های عزاداری با افزایش سهمیه و ساعات پخت در هشتم و یازدهم محرم انجام خواهد شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان از تدارک و تمهیدات لازم برای پخت نان، جهت رفاه حال همشهریان و تأمین مصرف مهمانان خارج از استان و مراسمات مساجد، تکایا، دسته جات حسینی (ع) و هیأت‌های مذهبی در بین عزاداران
زمانی افزود: واحد نانوایی مسیرهای منتهی به زینبیه شرقی، محله حسینه اعظم، از میدان تقاطع صدر جهان تا چهارراه امیرکبیر، درب پایین امامزاده سید ابراهیم (علیه اسلام) و کنار گذر خیام با افزایش سهمیه و ساعت کاری، پخت ویژه نان خواهند داشت.
وی ادامه داد: با هماهنگی صورت گرفته با نانوایی‌های منتخب سطح شهر زنجان، تاکنون بیش از ۳۰ هزار قرص نان در مراسمات مساجد و هیأت‌های مذهبی در بین عزاداران حسینی توزیع می‌شود.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان بیان کرد: هرگونه تعطیلی واحدهای نانوایی به جز در روزهای تعطیل هفتگی مجاز (علی الخصوص روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی) ممنوع بوده و لازم است واحدهای نانوایی بر اساس روال قبل نسبت به پخت و عرضه نان به مردم اقدام نمایند در غیر اینصورت نسبت به تشکیل پرونده تعزیراتی توسط مراجع ذیصلاح اقدام خواهد گردید.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان از ۳۹۰ تن برنج و شکر برای مصرف شهروندان زنجانی بابت نذورات ماه محرم و صفر در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

زمانی، اظهار کرد: ۳۹۰ تن انواع کالاهای اساسی شامل برنج، شکر در راستای مأموریت‌های اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان به مشتریان عمومی، عاملین توزیع (حقوقی و حقیقی)، هیأت‌های مذهبی و تکایا، مراکز خیریه، بهزیستی، تعاونی‌ها و فروشگاه‌های سطح استان زنجان تخصیص داده شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان ادامه داد: بیش از ۱۰۵ تن شکر سفید در بسته‌بندی‌های مختلف برای مصرف در ماه محرم و صفر در استان زنجان قرار گرفته است.

زمانی خاطرنشان کرد: بیش از ۲۸۵ تن برنج از انواع تایلندی هومالی و هندی «۱۱۲۱» برای مصرف نذورات محرم و صفر از محل ذخایر استان، متناسب با موجودی انبارها و با قیمت درب انبار به منظور عرضه در سطح استان زنجان توزیع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا