اخبار استان تهران

اخبار نان :پیگیری برای خمیر مایه نانوایان بی نتیجه ماند!

اخبار نان ، نانوا ، اقتصاد نانواخانه موضوع مهم در حوزه نان

نانوا زمانی از یک جشنواره‌ استقبال میکند که اقتصادش دیده شود . چرا که در غیر این صورت، نانوا نمی‌تواند موفق باشد.

علاوه بر اقتصاد نانواخانه، به موضوع کارگران ماهر هم باید توجه شود بنابراین برگزاری جشنواره منوط به توجه به اقتصاد نانوایی است.

اخبار نان ؛ زنجیره گندم، آرد و نان، تأمین‌کننده قوت اصلی مردم است، تصریح کرد: این زنجیره متشکل از گندم باکیفیت و آرد باکیفیتی است که در کارخانه‌های آرد تولید می‌شود و پس از آن در مرحله آخر، نانوایانی هستند که نان مطلوب تحویل جامعه می‌دهند و البته با تخصیص نرخ به‌موقع به نان است که نانوایان می‌توانند در انتهای این زنجیره، عملکردی شایسته‌ داشته باشند.

اخبار نان ، در هر نانوایی سنگک..

در هر نانوایی سنگک، ۱۰ کیسه خمیرمایه نیاز است اما اکنون شرکت تعاونی نانوایان تهران، میزان اندکی خمیرمایه تخصیص می‌دهد . و نانوایان برای دریافت خمیرمایه باید در سامانه جامع تجارت ثبت نام و کد یکتا دریافت کنند . که نانوایان در این زمینه دچار چالش شده‌اند و ظاهراً دولت به دنبال رفع این مشکل بوده اما روش ثبت آن، صحیح نیست.

قیمت خمیرمایه ۵۰ درصد افزایش داشته و با توجه به فصل سرما، دچار مشکل بیشتری برای تأمین آن خواهیم بود که در نهایت بر کیفیت نان اثرگذار خواهد بود.

رئیس اتحادیه نانوایان سنگک در پایان گفت: از سال ۱۴۰۰ تا کنون، نرخ مناسب به ما نداده‌اند بنابراین نانوایان حال خوبی ندارند و وقتی نانوا شرایط مناسبی نداشته باشد، نمی‌تواند کارگر ماهر و مناسب استخدام کند و بعضاً برای گذران معیشت خود مجبور است دست به اقداماتی بزند که در نهایت جریمه در پی خواهد داشت. امیدوارم بتوانیم در نهایت، حقوق نانوایان را محقق کنیم.

بخشی از گفتگو رئیس اتحادیه نانوایان سنگک ، منبع:سایت نگاه هستی

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا