اخبار استانی

سازمان تعزیرات حکومتی، مرجع اصلی بازرسی نیست

محمدعلی اسفنانی در گفت‌وگوی اختصاصی با نگاه هستی اظهار کرد: بازرسی بخشی که به بهداشت و درمان مربوط است، از سوی بازرسان آن بخش انجام می‌شود و درباره مواد غذایی، بازرسان جهاد کشاورزی وظیفه بازرسی را بر عهده دارند و گزارش تخلف، تنظیم شده و با امضای متصدی بازرسی، به ما ارجاع داده می‌شود.

وی ادامه داد: متأسفانه در برخی مواقع، افرادی خود را بازرس سازمان تعزیرات معرفی می‌کنند که تأکید می‌کنم ما تحت هیچ شرایطی بازرس تعزیرات نداشته‌ایم لذا تمام کسانی که برای بررسی تخلفات مراجعه می‌کنند، بازرسان مراجع دیگر هستند. استدعا دارم اگر کسی به عنوان بازرس تعزیرات مراجعه کرد، در وهله اول کارت شناسایی و تاریخ انقضا بررسی شود و پس از محرز شدن آن که کارت معتبر برای بازرس مربوطه سازمان‌های ذی‌ربط نیست، بدون درنگ با پلیس ۱۱۰ تماس حاصل شود.

سخنگوی سازمان تعزیرات در ادامه درباره نظارت بر صنوف در آستانه شب یلدا بیان کرد: تمام واحدهای صنفی، چه آن‌هایی که کالاهای اساسی عرضه می‌کنند و چه آن‌هایی که عرضه‌کننده کالاهای غیراساسی یا سایر ملزومات هستند، مشمول مقررات قیمت‌گذاری هستند و این امر باید با هماهنگی و تأیید سازمان حمایت باشد وگرنه ممکن است واجد عنوان گران‌فروشی شود.

اسفنانی در پایان گفت: تمام واحدهای صنفی با هر کالا و محصولی که عرضه می‌کنند، مکلف هستند که مقررات قیمت‌گذاری را رعایت کنند و اگر احیاناً قیمت‌گذاری را رعایت نکنند، در نوع تخلف محسوب می‌شود که یکی از آن‌ها گران‌فروشی و عدم رعایت قیمت‌گذاری است که در قانون نظام صنفی تخلف است. البته مباحث بهداشتی هم جزو این موارد است که بازرسان باید بررسی کنند.

خبرنگار: ساناز مرادیان عنبران

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا