اخبار استانی

ماندگاری بالای نان جوانه گندم ایرانی نسبت به سایر ملل

نان جوانه گندم یکی از مقوی‌ترین نان های جهان است .

این نان در گذشته به این صورت تهیه می‌شد که مزارع گندم با بارش ناگهانی باران جوانه می‌زدند . و سپس کشاورزان برای آنکه محصول نابود نشود، با جوانه‌های گندم به شکل سنتی نان تهیه می‌کردند اما این امر به شکل انبوه امکان‌پذیر نبود . چرا که کیفیت یکنواخت در مورد خمیر جوانه گندم وجود نداشت و از طرفی خمیر جوانه گندم خواص رئولوژیکی مناسبی ندارد. بنابراین تولید با خمیر جوانه گندم، همیشه با دشواری‌هایی روبه‌رو بوده است. این فرایند با دو سال تحقیق و بررسی‌هایی انجام و سپس مدیریت شد . و در نتیجه با تأمین مواد اولیه و تولید خمیر جوانه گندم و پخت و تجهیزات این کار، برای اولین بار در ایران به تولید رسید.

براساس سازمان بهداشت جهانی

براساس سازمان بهداشت جهانی، سالم‌ و مقوی‌ترین بر اساس رویکرد ارگانیک محسوب می‌شود.

این نان صد درصد از جوانه گندم است و بدون هیچ‌گونه افزودنی و نگهدارنده و حتی خمیرمایه تولید می‌شود. و از آرد جوانه گندم، آب و نمک همراه با سبزی‌های مختلف برای ایجاد طعم تشکیل شده است. در بیان نقطه قوت این نان به سبک ایرانی نسبت به نان‌های حجیم و نیمه‌حجیم باید یادآور شد . که ماندگاری نان به سبک ایرانی، بسیار بیشتر از سایر انواع این نان است به طوری که بعد از ۶ ماه و حتی یک سال، با روز اول خود هیچ تفاوتی ندارد . و با کمی ‌آب‌زدگی نان تازه شده و به شکل زمان پخت خود باز می‌گردد.

این فرایند تولید،متنوع‌تر و با کیفیت بالاتری اگر ارائه شود چرا ؟

که ما در ابتدای راه هستیم و لازم است تجربیات بیشتری کسب کنیم تا محصولاتی متنوع‌تر به بازار ارائه کنیم. امروز این محصول به شکل نان خشک سنتی ارائه می‌شود اما در برنامه‌های آینده این محصول را به شکل کیک، کلوچه، بیسکویت و حتی به شکل ماکارونی بتوانیم به بازار ارائه کنیم.

برداشت از بخشی از مصاحبه با آقای فروغی ، منبع: (نگاه هستی)

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا