اخبار استانی

نشست داغ خبری وزیر اقتصاد؛ در مورد قیمت نان..

خاندوزی در نشست خبری ضمن بیان مهمترین مباحث اقتصادی در دی ماه درباره نظر دولت در خصوص قیمت نان و مطرح شدن و ورود ایرلاین های خارجی به پروازهای داخلی توضیحاتی بیان نمود.

مهمترین بخش های نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت

از ۱۵ رشته فعالیت صنعتی ۹ شاخص رشد و ۶ شاخص کاهش داشته است.

مهمترین رشته فعالیت هایی که موثر در شاخص تولید بودند حوزه شیمیایی و فلزات اساسی بوده است که به ترتیب رشد ۶ و ۹ درصدی را در دی امسال نسبت به دی گذشته شاهد بودیم که نشان دهنده رشد تولید است.

مهمترین خبری که اخیرا منتشر شده است مربوط به میزان کاهش رشد نقدینگی است.خوشبختانه در دی ماه امسال گزارش بانک مرکزی حاکی است که نرخ رشد نقدینگی به ۲۵.۲درصد رسیده است که کمترین میزان رشد نقدینگی ثبت شده از تابستان سال ۱۳۹۸ تا به امروز است.

در دی ماه نرخ رشد پایه پولی به ۳۱.۷ درصد رسید که رشد پایه پولی دی ماه هم در ۱۷ ماه گذشته کمترین عددی است که ثبت شده است.

رشد نقدینگی در پایان دولت قبل به حدود ۴۰ درصد رسیده بود در ماه های ابتدایی دولت هم مسئله کنترل و انضباط بخشی به متغییر های پولی بسیار حائز اهمیت بود و تدابیر اتخاذ شده نشان داده است که یکی از لنگرهای مهم تورمی در اقتصاد کشور را به ثبات برساند و هدفی که در ابتدای سال بیان شده بود در دی ماه تا حد بسیار خوبی تحقق یافته تلقی می شود.

تورم نقطه به نقطه بخش مسکن از ۵۷.۵ درصد در سال گذشته به ۴۶.۵ درصد در سال ۱۴۰۲ کاهش پیدا کرده است

تورم نقطه به نقطه بخش مسکن در پایان دی ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل  ۱۱ واحد درصد کاهش داشته است

منبع : آخرین خبر

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا