اخبار استان اردبیل

بربری ، محبوب ترین نان در اردبیل

علی نوبخت در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: از ۲ هزار و ۷۶۱ نانوایی مجوزدار استان اردبیل که آرد سهمیه‌ای از غله دریافت می‌کنند، بیش از نیمی از آنها به تولید بربری مشغول هستند.

وی خاطرنشان کرد: بعد از بربری لواش با ۳۳ درصد، سنگک با ۱۱ درصد و فطیر و تافتون نیز با ۶ درصد در جایگاه‌های بعدی تولید و عرضه نان در استان اردبیل قرار دارد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: در استان اردبیل تنها ۱۳ واحد نانوایی تافتون قرار دارد که ۴۷ صدم درصد نان تولیدی در استان اردبیل را شامل می‌شود.

نوبخت از بهبود روند تولید و عرضه نان در استان با مدیریت مطلوب اعمال شده خبر داد و افزود: با یک تدبیر مناسب ملی و استانی جلوی صف‌های طولانی در نانوایی‌ها گرفته شد و به صورت متعارف مصرف نان و خرید آن را شاهد هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با توجه به فصل گردشگری ما سهمیه توزیع آرد را در بین نانوایی‌ها ارتقا دادیم و سعی ما بر این است تا آخر فصل تابستان این روند را ادامه دهیم.

نوبخت اضافه کرد: تنها راه سر و سامان دادن به وضعیت توزیع آرد و تولید نان در سطح ملی و استان آزادسازی قیمت‌ها است تا زمینه برای رقابت سالم‌تر در این حوزه فراهم آید.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل بیان کرد: دولت به ازای هر کیلو آرد یارانه‌ای، ۲۰ هزار تومان پرداختی انجام می‌دهد که ضروری است با راهکارهای مناسب با کیفیت‌ترین نان به دست مردم برسد.

یک دیدگاه

  1. متاسفانه باز هم بدلیل عدم توزیع نان با واحد عرضه مناسب شاهد سوءاستفاده از سهمیه مردم در بعضی از نانوایی ها هستیم. ان… هر چه سریعتر با راهکار مناسبی هم چون عرضه وزنی نان بساط این نابسامانی و خروج ارد از چرخه مصرف جامعه برچیده شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا