اخبار استان خوزستان

دولت سیزدهم در حوزه های آرد و نان رای خوزستان چه کرد؟

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، با توجه به راهبرد دولت سیزدهم در خصوص پایش زنجیره توزیع آرد و جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال ناشی از انحراف در توزیع و فروش خارج از شبکه، طرح ملی هوشمند سازی مدیریت آرد و نان در وزارت امور اقتصادی و دارایی تدوین شد و برای اجرا در شورای گندم، آرد و نان کشور مصوب شد.

پوشش صددرصدی نانوایی استان در سامانه نانینو

این طرح پس از اجرای آزمایشی در استان های پایلوت طرح، به صورت سراسری از تیرماه در فاز اجرا قرار گرفت و در دو فاز اجرا شد که در این دو مرحله با توجه به تعامل میان دستگاه های عضو کارگروه گندم، آرد و نان استان و پیگیری اعضا، استان خوزستان موفق به پوشش صددرصدی واحدهای نانوایی استان در سامانه مدیریت هوشمند آرد و نان «نانینو» شد.

در حال حاضر وضعیت موجود از نظر پوشش هوشمند سازی مدیریت آرد و نان در استان به این صورت است که ۳۲۳۹  واحد نانوایی دریافت کننده سهمیه آرد یارانه‌ای هستند و ۳۲۳۹ واحد نانوایی نیز اقدام به دستگاه پوز کرده‌اند.

تشکیل اتاق رصد سامانه نانینو

در عین حال اتاق رصد و مانیتورینگ فعالیت سامانه نانینو در واحدهای نانوایی تشکیل شد که پس از رصد و استخراج داده از سامانه، گزارش موارد تخلف احتمالی به فرمانداران به عنوان روسای کارگروه گندم، آرد و نان شهرستان ها جهت اعزام بازرسان برای بازرسی میدانی که این امر در نهایت منجر به تشکیل ۴۰۰ پرونده تعزیراتی با موضوعات کم فروشی، عرضه خارج از شبکه و… شد.

فاز سوم طرح هوشمندسازی مدیریت آرد و نان نیز تحت عنوان شناورسازی سهمیه آرد واحدهای نانوایی در استان خوزستان بطور کامل اجرا شد. در این طرح با احتساب میزان فعالیت واحدهای نانوایی در ماه گذشته بر پایه داده‌های استخراجی از سامانه نانینو سهمیه نانوایی ها در ماه آینده تعیین می‌شود و هر گونه تخلف و کاستی در میزان پخت و فروش نان منجر به کاهش سهمیه واحدهای نانوایی خواهد شد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا