اخبار استان ایلام

ساعات جدید پخت نان در نانوایی‌های استان ایلام اعلام شد

حسن بهرام نیا استاندار ایلام در جلسه کارگروه آرد و نان در استانداری ایلام گفت: ساعات پخت نان در نانوایی‌های استان از فردا ساعت ۵:۳۰ تا ۸:۳۰ صبح، ۱۰:۳۰ تا ۱۲ ظهر و ۵ تا ۸ عصر است، در این ساعات نانوایی‌ها موظف به طبخ نان و ارائه نان به مردم هستند.

وی با اشاره به اینکه به طور مستمر بازدید از ساعت کاری نانوایی‌های استان انجام می‌شود، افزود: در صورت بروز تخلف و کاهش ساعت کاری با نانوایی‌ها برخورد می‌شود.

استاندار ایلام اظهار کرد: یکی از مهمترین مطالبات مردم استان بحث کیفیت نان است، در این رابطه هم آموزش لازم به خبازان داده شود و اداره غله بحث کیفیت آرد را پیگیری تا از این به بعد شاهد پخت نان باکیفیت در استان باشیم.

وی مطرح کرد: به طور مستمر بحث کیفیت و کمیت پخت نان در استان توسط نهاد‌های مسئول از جمله جهاد کشاورزی، سازمان صمت و تعزیرات پیگیری شود تا مشکلات مردم در این بخش کمتر باشد.

وی گفت: به تازگی مجوز ایجاد هشت نانوایی متناسب با ذائقه مردم ایلام صادر شده و این نانوایی‌ها متناسب با جمعیت شهر ایلام جانمایی شوند تا بخش دیگری از مشکلات حوزه نان شهر حل شود.

وی با اشاره به اینکه هیچ مشکلی بابت تامین آرد نانوایی‌های استان وجود ندارد، اظهار کرد: هیچ عذری از مسئولان مربوط به حوزه آرد و نان در استان برای کاهش کیفیت و کمیت و همچنین ساعت کاری نانوایی‌ها پذیرفته نیست و کم کاری‌ها به عنوان ترک فعل شناخته می‌شود.

فرماندار ایلام نیز در این نشست بیان کرد: یکی از مهمترین مطالبات مردم شهر ایلام بحث کمیت و کیفیت نان است، در این مورد حساسیت‌های زیادی وجود دارد و نیاز است مسئولان به این بخش ورود جدی داشته باشند.

عبدالصاحب نادری مطرح کرد: ۲۲۶ نانوایی در سطح شهر ایلام وجود دارد و باید بابت تامین نان در شهر مشکلی وجود نداشته باشد، متاسفانه هنوز برخی مشکلات از جمله ساعت کاری و تعطیلی خودسرانه وجود دارد.

وی گفت: تعطیلی‌های رسمی نانوایی‌ها از ۲ روز به سه روز افزایش یافته و انتظار داریم نانوایی‌های به تعهدات خود برای فعالیت و تامین نان مردم در ساعات مقرر پایبند باشند.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ واحد نان ساجی در شهر ایلام ساماندهی شده است، افزود: تخلفات نانوایی‌های در بحث کم فروشی، عدم کیفیت پخت نان به طور مستمر از سوی دستگاه‌های نظارتی رصد و پیگیری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

منبع
باشگاه خبرنگارانخبربان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا