اخبار استان آذربایجان شرقی

مدیرکل تعزیرات استان آذربایجان شرقی: حضور ما در راستای بهبود کیفیت تولید کالا است

حضرتی در گفت‌وگو با خبرنگار نگاه هستی بیان کرد: تعزیرات حکومتی مستقیماً نقشی در افزایش قیمت نان ندارد و این موضوع با صلاحدید دولت به صورت عمومی در سطح کشور از طریق کارگروه ویژه اعمال می‌شود و تعزیرات حکومتی صرفاً به عنوان یک مقام رسیدگی‌کننده به پرونده‌های مطروحه رسیدگی می‌نماید.

وی درباره نظارت‌های اداره کل تعزیرات اظهار کرد: اولاً تعزیرات حکومتی نقش بازرس در خصوص بازرسی از واحدهای نانوایی را  ندارد و به موجب قانون انتزاع مصوب سال ۱۳۹۹، بازرسی در حوزه محصولات کشاورزی و به تبع آن گندم، آرد و نان به عهده سازمان جهاد کشاورزی استان و بسیج اصناف است که در صورت نیاز در قالب گشت مشترک سیار، تعزیرات حکومتی انجام وظیفه می‌نماید و کارشناسی موضوع به عهده سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان است. ثانیاً رؤسای شعب تعزیرات حکومتی نیز به صورت کارگاه آموزشی، آموزش‌های لازم را به بازرسان محترم ارائه می‌نمایند.

مدیرکل تعزیرات استان آذربایجان شرقی اضافه کرد: با توجه به اینکه گندم، آرد و نان جزو کالاهای اساسی هستند، مسئولین یا بازرسان برای ورود به کارخانه‌ها، در جریان مسائل کارشناسانه هستند تا بهتر نتیجه حاصل شود.

به گفته حضرتی، هرگونه بازرسی از کارخانه‌ها و مراکز مربوط به تهیه و تولید گندم، آرد و نان به صورت گشت مشترک با مشارکت ارگان‌های ذی‌ربط (جهاد کشاورزی، بهداشت محیط و مواد غذایی، اداره کل غله و خدمات بازرگانی، سازمان صمت و بازرسان بسیج اصناف در صورت نیاز اداره کل استاندارد) انجام می‌پذیرد و لازم است که سازمان‌های مزبور، اطلاعات کافی، تخصصی و فنی در این مورد داشته باشند.

وی با تأکید بر حضور در جلسات استانی بیان کرد: در صورت تشکیل جلسه، اعضا به صورت فعال و مؤثر، حضور می‌یابند و هم به صورت مستقیم در موارد خاص و هم به صورت عمومی در کارگروه آرد و نان، مشترکاً رصد و بررسی صورت می‌گیرد.

مدیرکل تعزیرات استان آذربایجان شرقی در پایان گفت: وظیفه ذاتی سازمان تعزیرات حکومتی، رسیدگی به پرونده‌ها و گزارش‌های واصله از مراجع و ادارات متولی امور بازرسی و گزارش‌ها و شکایات مردمی و صدور حکم و اجرای حکم است و به موجب ماده ۱۹ آیین‌نامه تعزیرات حکومتی، در صورت نیاز به شعب سیار در طرح‌ها و گشت‌های مشترک، با همراهی بازرسان ادارات متولی نظارت و بازرسی، انجام وظیفه می‌نمایند و پیشنهاد می‌گردد نظارت و رسیدگی بر عهده یک سازمان باشد تا نتیجه بهتر حاصل شود.

خبرنگار: ساناز مرادیان عنبران

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا