اخبار استان فارس

نانوایان استان فارس از مرحله پایانی طرح هوشمندسازی که آزادسازی است، استقبال می‌کنند

اسدسنگابی، رئیس اتحادیه نانوایان شیراز با ذکر مطلب فوق در خصوص روند اجرای مراحل طرح در استان فارس گفت: طرح هوشمندسازی از نخستین مراحل اجرا، مشکلات زیادی داشت و متأسفانه از زمان اجرای آزمایشی تا کنون همچنان مشکلات به قوت خود باقی است و نانوایان برای پیگیری مشکلات، سردرگم هستند چرا که متولی واحد برای پاسخگویی به مشکلات وجود ندارد. هیچ‌یک از سازمان‌های دولتی، از وزارت امور اقتصادی و دارایی تا ادارات کل غله و خدمات بازرگانی و وزارت کشور که در حال حاضر حل مشکلات به آن‌ها ارجاع داده می‌شود، پاسخگوی مشکلات نانوایان در خصوص طرح یاد شده نیستند.

وی با بیان اینکه در تمام مراحل اجرای طرح، مشکلات متعدد گریبان‌گیر نانوایان در سطح کشور بود، اظهار کرد: هدف از اجرای طرح هوشمندسازی در کشور، رصد کمی و کیفی پخت نان بود اما خروجی طرح نشان می‌دهد هدف اصلی اجرای طرح، کسر سهمیه نانوایی‌ها در کشور بوده است و اکثر نانوایان در کشور و همچنین در استان ما، با کسر سهمیه مواجه‌اند و اگر بخواهند طبق ساعت مقرر به پخت نان اقدام کنند، با کاهش سهمیه و تعطیلی مواجه خواهند شد.

اسدسنگابی همچنین به بدقولی دولت در خصوص پرداخت هزینه کمک‌معیشتی به خبازی‌ها اشاره کرد و گفت: در تاریخ ۱۴۰۲/۳/۱۷ دولت متعهد شد با توجه به افزایش تورم و ثابت بودن نرخ خبازی، کمک‌معیشتی نانوایان را از ۳۰ درصد به ۴۰ درصد ارتقا داده و به صورت روزانه پرداخت نماید که این هزینه به ۲۵ درصد کاهش یافت و چنانچه دولت به عهد خود وفا نکند، درخواست افزایش نرخ را به مسئولین تقدیم خواهیم کرد.

رئیس اتحادیه نانوایان شیراز با بیان اینکه در استان فارس، فاز چهارم طرح هوشمندسازی اجرایی شده است، خاطرنشان کرد: آمادگی داریم به عنوان پایلوت اجرای مرحله پنجم طرح باشیم که همان آزادسازی است. در صورت اجرای آزادسازی، علاوه بر ایجاد رقابت و افزایش کیفیت در پخت، از مظان اتهام دوستان در حوزه قاچاق آرد در کل زنجیره خارج خواهیم شد.

خبرنگار: ندا کاظمی ترکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا