اخبار استان یزد

نان را آزاد و نانوا را هم از تهمت آزاد کنید!

محمود زارع ده‌آبادی، رئیس اتحادیه نانوایان شهرستان میبد با ذکر مطلب فوق اظهار کرد: سابقاً نانوایی‌ها از تنورهای سنتی استفاده می‌کردند اما در حال حاضر با توجه به بالا رفتن هزینه‌های پخت و افزایش دستمزد کارگران ماهر، نانوا  دیگر امکان پرداخت دستمزد کارگر فنی را ندارد و برای جبران، مجبور است از دستگاه‌ها برای پخت نان استفاده کند.

وی با بیان اینکه کیفیت نان به دست آمده در روش‌های سنتی با استفاده از کارگران و شاطرهای ماهر با روش‌های جدید قابل قیاس نیست، افزود: وضعیت اقتصاد نانواخانه متأثر از عدم به‌روزرسانی نرخ نان، موجب شده نانوایان تعدیل نیرو کنند و دستگاه‌های پخت، جایگزین کارگران فنی شود.

زارع ده‌آبادی در خصوص طرح نانینو گفت: متأسفانه این طرح، مشکلات زیادی برای نانوایان ایجاد کرد و به بسیاری از تمهیداتی که باید برای عرضه نان و غیره در نظر گرفته می‌شد، بی‌توجهی شد. نانوا برای کار با سامانه و غیره توجیه نبود و این موضوع موجب کسر سهمیه و متضرر شدن نانوایان شد. بهتر است دولت به جای تشکیل سامانه و صرف هزینه کلان برای تداوم اجرای این طرح، به یکباره سوبسید را مستقیم به مردم بدهد و نانوا را از زیر بار تهمت یارانه رها کند. با یکسان‌سازی، نانوا با خیال راحت می‌تواند به پخت نان مأکول و کسب و کارش برسد و هم خداوند راضی خواهد بود و هم بنده خدا.

ندا کاظمی ترکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا